Blauwvoorhoofdamazone

Blauwvoorhoofdamazone

dinsdag 19 februari 2013

daglichtlamp update

 
Dat Max ongegeneerd slaapt overdag dat wist ik al, maar van Noa heb ik dat nog nooit, maar dan ook nog nooit gezien, tot vandaag. Ik heb haar voor een paar uur in haar kooi gezet onder de daglichtlamp, omdat ik denk dat ze anders vitamine D gekort komt. In het weekend smokkelen we vaak, omdat zij dan zoveel mogelijk uit de kooi is. Wat schetst mijn verbazing, ze nestelt zich heerlijk op de stok recht onder de lamp. Na enkele minuten houdt het knarsen op, pootje in de buikveren en snavel in de nek. Ik heb dat nog nooit eerder gezien. Zodra ik opsta om een foto van dit gebeuren te nemen, is zij al weer alert. Ligt dit aan de ontspannende werking van de lamp? 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten