Blauwvoorhoofdamazone

Blauwvoorhoofdamazone

dinsdag 11 september 2012

En nu.....

De vakantie is voorbij en de vogels zijn weer thuis. Mijn plan is om ze de eerste dagen te observeren. Dan dagelijks met de blauwvoorhoofd amazone te oefenen bijvoorbeeld met wie er de leiding heeft in huis. Dat lijkt mij een goed begin. Ik bepaal wanneer er iets gebeurt.
Op het logeeradres is een misverstand ontstaan. De grijze roodstaart mag van mij altijd in de bloemspuit bijten tijdens het douchen. Dat deed zij tijdens de vakantie natuurlijk ook, alleen dat interpreteerde de vakantiebaas als agressief, en zij werd meteen gecorrigeerd. Ik realiseer me dat ik ook met wat ik toesta en niet toesta consequent moet zijn.
Op dit moment zitten ze rustig in de kamer terwijl ik in een andere ruimte aan dit blog werk. Het gaat prima. Vanmorgen heb ik wat fluitjes afgespeeld en met belangstelling volgden ze de geluiden. Maar ja, nu ben ik nog thuis, straks ga ik weer naar mijn werk en heb ik alleen 's avonds tijd. Is er misschien ook sprake van eenzaamheid en/of  verveling?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten